Evenement aanvragen
Wil je een evenement organiseren in Diest?
Doe je aanvraag digitaal via bovenstaande knop. Maak bij het eerste gebruik een account aan, zodat je de status van je aanvraag steeds kan opvolgen in je eigen portaal.
Nog niet alle informatie voorhanden? Je aanvraag wordt bewaard en je kan er later steeds verder aan werken.
Doe je aanvraag minstens 6 weken vooraf (opgelet: 14 weken voor wielerwedstrijden).
Op die manier kunnen we je tijdig de nodige vergunningen bezorgen.
Je hebt een vergunning nodig als je:
- een uitzondering wil op de geluidsnormen (termijn 14 dagen)
- sterke drank schenkt (termijn 14 dagen)
- een fuif organiseert
- een tijdelijke inrichting plaatst (tent, podium,...)
- gebruikmaakt van het openbaar domein / de openbare weg
- een mogelijke impact hebt op verkeer of veiligheid
- een (rommel)markt of garageverkoop organiseert
- een beleefstraat wil inrichten
- een straat- en/of wijkfeest wil organiseren
Stappenplan evenement aanvragen
Bij je eerste gebruik moet je een account aanmaken bij het Eaglebe Smart City Platform.
- Registreer je met je mailadres en een zelfgekozen wachtwoord;
- Bevestig je account via mail;
- Meld je aan;
- Klik op 'nieuwe aanvraag';
- Kies voor 'Stad Diest';
- Kies voor 'Aanvraag evenement' en doorloop de stappen
Team Evenementenloket
Evenementen- en horecareglement
Veiligheidsplan