Waarom nog wachten?

Vanaf 2 mei 2017 werkt de stad op afspraak. Dat betekent dat je vanaf dan bij alle loketten op het stadhuis (burgerzaken, ruimtelijke ordening, het woonloket Wonen aan de Demer, Milieu & Groen, Openbare Werken) enkel terecht kan op afspraak. 


Wat is het voordeel:

          • Je hoeft niet of nauwelijks meer wachten als je langskomt.
          • Omdat we voortaan weten dat je langskomt, zal ook de behandelingstijd - dat is de tijd die je aan het loket doorbrengt - korter zijn. Sommig documenten of dossiers kunnen immers vooraf voorbereid worden.
          • Bij het maken van je afspraak krijg je informatie over documenten die je zeker moet meebrengen of andere noodzakelijke informatie
          • Je bespaart heel wat tijd en krijgt een persoonlijke behandeling.
Hoe maak je een afspraak?
Online

Klik HIER om naar het afsprakenloket te gaan en maak je meteen een afspraak. Je krijgt een bevestigingsmail van het uur van je afspraak en wat je moet meebrengen.

 

Hoe ga je te werk?

          • Stap 1: Duid aan waarvoor je een afspraak wil (bijv. rijbewijs)
          • Stap 2: Kiest de datum en het tijdstip die jou het beste uitkomen
          • Stap 3: Vul je contactgegevens in
          • Stap 4: Bevestig de afspraak
          • Stap 5: Je komt langs op het afgesproken tijdstip en je bent direct aan de beurt.
Telefonisch

Bel naar het onthaal op het nummer 013 31 21 21 en maak telefonisch een afspraak. Dit kan iedere weekdag van 09 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 16 uur. Op dinsdag kan je bellen tot 19 uur en op zaterdag van 09 tot 12 uur 

 

Aan het onthaal

Onze onthaalmedewerkers maken je graag wegwijs in onze dienstverlening en indien nodig kunnen ze ook een afspraak voor je maken. Het onthaal is iedere weekdag geopend van 9 tot 12.30 uur. Op dinsdag ook van 16 tot 19 uur en op woensdag van 13.30 tot 16 uur en op zaterdag van 9 tot 12 uur.

 

Regel je attesten en aanvragen online

Wist je dat je voor heel wat attesten en aanvragen niet meer naar het stadhuis moet ? Vraag je attest samenstelling gezin, woonst of leven online aan. Maar ook een adreswijziging of een inname openbaar domein kan je online regelen. Eenvoudig via www.diest.be/eloket

 

De dag van je afspraak

Je meldt je aan via de ticketzuil aan het onthaal van het stadhuis door op de knop 'ik heb een afspraak' te drukken en vervolgens je geboortedatum in te geven. Let wel: wees steeds op tijd voor je afspraak. Wie te laat komt, zal een nieuwe afspraak moeten maken.

 

Spoedprocedure

Voor de aanvraag via de spoedprocedure van ondermeer een reispas of e-ID heb je geen afspraak nodig. Wie een spoedproduct nodig heeft, krijgt onmiddellijk een afspraak met zeer beperkte wachttijd.

 

Je hebt geen afspraak nodig voor:
  • Afhalen van een rijbewijs en paspoort (reispas)
  • Afhalen van aangevraagde aktes en attesten
  • Afhalen arbeidskaart
  • Afhalen uittreksel strafregister
  • Afgifte inentingsbewijs
  • Aankoop van vuilniszakken
  • Afhalen rattenvergif en hondenpoepzakjes
  • Binnenbrengen van documenten
  • Aanvragen Cultuurcheques